Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

Ανδρέας Αθανασίου: Ανοιχτή επιστολή προς τους συγχωριανούς για τα αρχοντικά της Πολυθέας

 Θέμα: Αρχοντικά της Πολυθέας Ασπροποτάμου

Αγαπητοί φίλοι και πατριώτες,                                       Ηλιούπολη  19/10/2022

                                                                                                                     

Νομίζω ότι πολλοί από εσάς έχετε το ίδιο μεράκι και αγάπη με εμένα για το χωριό μας,  την Πολυθέα μας -όνομα και πράγμα. Σας θυμίζω την επιστολή που έγραψα προς την Εφορία Νεότερων Μνημείων στον Βόλο και τη δημοσίευσα στο διαδίκτυο. Άκουσα    τα εξ αμάξης από μερικούς για τα γραφόμενά μου (τι δουλειά έχω να ανακατεύομαι με   τις ιερές περιουσίες άλλων.) Είχα και θετικές θέσεις από ιδιοκτήτες που θα επιθυμούσαν  την οικονομική συνδρομή για την συντήρηση των αρχοντικών τους. Επειδή η αγάπη μου αυτή είναι θα έλεγα ανίατη ασθένεια που θα την έχω μέχρι με αγκαλιάσει η γη στον        Αγ. Δημήτριο, επανέρχομαι με φωτογραφείς και σκέψεις ...

«Τον ανταμικό τον γάιδαρο τον τρώει ο λύκος». Αν ένα οικόπεδο στο χωριό μας κάνει     γύρω στις 10.000 ευρώ, το ίδιο θα έκανε κι ένα οικόπεδο με ένα βουνό πέτρες από  χαλάσματα, ίσως και λιγότερο. Οι 5 - 6 ίσως και 10 κληρονόμοι τι θα έπαιρναν;  Τώρα η άρρωστη φαντασία μου σκέφτηκε το πόσο για τον κάθε δικαιούχο και από την άλλη τι τιμή θα ήταν για την οικογένεια να στεγάσει ένα μουσείο ή πνευματικό κέντρο με το όνομα “αρχοντικό” της “Χ” ή “Ψ” οικογενείας  δωρίζοντάς το στον Δήμο με ρητή εντολή να χρησιμοποιηθεί για τον τάδε σκοπό! Λίγο θα κόστιζε στον κάθε συνιδιοκτήτη να μείνει όσο υπάρχει το χωριό μας το όνομά του για πάντα στο αρχοντικό του γραμμένο στους μεγάλους δωρητές; Στον Σύνδεσμο Αθηνών για μισό αιώνα στέκουν σε μαρμάρινη πλάκα το όνομα του ευεργέτη Καπετάν Δημήτρη Μπαμπατσά και η αίθουσα συνεδριάσεων φέρει το όνομα του Γιάννη Μπαμπατσά - είναι και θα είναι αιωνία τους η μνήμη. Είμαι στην διάθεση όλων σας για τα πάντα, ενέργειες, εξηγήσεις και γιατί όχι και να μου τα ψάλετε (πρώτη φορά θα είναι). Με Αγάπη στην Πολυθέα και τους αδελφούς μου Πολυθεάτες.

Ανδρέας Σωτ. Αθανασίου

Αυτό το Αρχοντικό (από τα λίγα που αφήσαν όρθια οι ΝΑΖΙ) για 10ετιες στεκόταν όρθιο και ορθάνοικτο μέχρι το 2021. Φέτος 2022 έγινε το κακό. Πώς θα είναι σε λίγα χρόνια;  Θα είναι το μόνο που θα έχει αυτήν την τύχη;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου